„Publiczna toaleta” na obchody Światowego Dnia Toalet

150x110

 

2,5 miliarda ludzi na świecie nie ma dostępu do dobrej jakości urządzeń sanitarnych. Od 12 lat 19 listopada obchodzimy Światowy Dzień Toalet. Tegoroczna odsłona współpracy marki Domestos i Światowej Organizacji Toaletowej (WTO) doprowadziła do kampanii łamiącej tabu wokół kryzysu sanitarnego.

Sercem działań jest 4,5-metrowy interaktywny pomnik, postawiony w Londynie przy Tower Bridge. „Publiczna toaleta”, przedstawia kucającą postać, która na wysokości twarzy ma zainstalowany ekran multimedialny. Na ekranie wyświetlane są zdjęcia i filmy osób wspierających walkę z kryzysem. Każdy może publicznie okazać swoje poparcie poprzez przesłanie krótkiego (5-sekundowego) filmu lub zdjęcia. 

Obchody Światowego Dnia Toalet są pretekstem do przedstawienia bardzo poważnego tematu, który jest często ignorowany lub zupełnie nieuświadomiony. Według badań przeprowadzonych na zlecenie marki Domestos, aż 71% Polaków nie ma świadomości skali zjawiska. 

Na potrzeby działań powstała witryna akcji www.publicznatoaleta.pl, na której można znaleźć szczegółowe informacje, w jaki sposób oddać głos poparcia oraz szczegóły na temat kryzysu sanitarnego, niebezpieczeństw związanych z brakiem toalet. Specjalnie z tej okazji została stworzona infografika „Straszna kupa”. Z infografiki można dowiedzieć się m.in. faktów, na temat skali kryzysu sanitarnego i jego wpływu na mieszkańców globu. W ramach działań, do akcji zaproszono także polskich blogerów. 

Podczas inauguracji kampanii został opublikowany raport „Toalety dla zdrowia”  przygotowany przez London School of Hygiene and Tropical Medicine we współpracy z Domestos. Znajdują się w nim wyniki przeprowadzonych badań, informacje na temat zagrożeń dla zdrowia i ekonomii, wynikających z istnienia kryzysu oraz rekomendacje na przyszłość. Ponadto Domestos oraz Światowa Organizacja Toaletowa, swoje zaangażowanie w poprawę warunków sanitarnych wyrażają poprzez pomoc w zapewnianiu długoterminowych i trwałych rozwiązań w ramach inicjatywy - Akademia Toaletowa (Toilet Academy). 

W Polsce patronat medialny nad akcją objęły serwisy Kobieta.pl i Rodzice.pl. 

Za strategię na polski rynek, kreację i realizację odpowiada agencja INSIGNIA. 

Więcej informacji: 

Strona główna akcji www.publicznatoaleta.pl

Polski fan page: www.facebook.com/Splucz.Kryzys.Sanitarny  

Polska grupa społecznościowa www.nk.pl/#dlazdrowiadzieci

O Fundacji Unilever www.unilever.com/foundation

O Światowej Organizacji Toaletowej: www.worldtoiletday.org